دلایل ضرورت استفاده از ضد آفتاب بعد از ویتامین سی

سرم ویتامین سی به دلیل فواید باور نکردنی که برای پوست دارد، به یکی از پرطرفدارترین سرم های پوستی تبدیل شده است.

از فواید این سرم برای پوست، می توان به محافظت از پوست در برابر رادیکال های آزاد، روشن کنندگی، یکنواخت کردن رنگ پوست، محافظت آنتی اکسیدانی و کمک به تولید کلاژن اشاره کرد.

تقریبا هر چیزی که پوست شما احتیاج دارد توسط این سرم تأمین می شود. این سرم یکی از قوی ترین آنتی اکسیدان ها برای پوست است و با کمک به ساخت کلاژن موجب می شود که خاصیت ارتجاعی پوست شما افزایش یابد درنتیجه دیرتر دچار چین و چروک و پیری پوست می شوید. این محصول به عنوان یک جوان کننده شناخته می شود و به طور موثری روند پیری پوست را کندتر می کند. همچنین ویتامین سی یک ضد لک محسوب می شود و برای درمان لک می توان از آن استفاده کرد. از تجمع رنگدانه ها جلوگیری می کند به همین دلیل بعد از یک دوره کامل مصرف، لکه های پوستی را از بین برده و پوست را صاف و یکنواخت می کند.

نحوه استفاده از سرم ویتامین سی

ابتدا پوست خود را با یک شوینده مناسب، کاملا شستشو دهید و از هرگونه آلودگی پاک کنید و به آرامی آن را خشک کنید.

بهتر است بعد از شستشو برای از بین بردن باقی مانده های ذرات آلودگی و لوازم آرایشی از تونر استفاده کنید.

چند قطره از سرم ویتامین سی را روی پوست خود بریزید و ماساژ دهید. اگر تا به حال از سرم ویتامین سی استفاده نکرده اید، ابتدا آن را روی قسمتی از پوست خود تست کنید تا از نداشتن آلرژی مطمئن شوید. بهتر است ابتدا از دور و مقدار کمتری استفاده کنید سپس آن را افزایش دهید.

پس از آن از آبرسان و مرطوب کننده استفاده کنید.

در روتین پوستی روزانه حتما پس از سرم ویتامین سی از ضد آفتاب استفاده کنید.

سرم ویتامین سی را در روتین شبانه قرار دهیم یا روزانه؟

استفاده از سرم ویتامین هم در روتین شبانه ممکن است و هم در روتین روزانه. اما به دلایلی که در ادامه ذکر می کنیم بهتر است آن را در روتین روزانه خود بگنجانید.

این سرم به دلیل بافت سبک و آبرسانی که انجام می دهد پوست شما را برای استفاده از محصولات آرایشی آماده می کند و دلیل مهم تر آن این است که این سرم از پوست شما در برابر رادیکال های آزاد موجود در هوا محافظت می کند. از سرم ویتامین سی در درمان کم آبی پوست می توان استفاده کرد. رادیکال های آزاد اتم های اکسیژن جفت نشده در نتیجه نامتعادل هستند که به طور تصادفی به دنبال اتم های دیگر می گردند تا خود را تثبیت کنند. سلول های پوست شما یک هدف آماده هستند که این اتم ها به آن چسبیده و باعث آسیب رساندن به زنجیره آن می شوند. درنتیجه پوست شما دچار پیری زودرس می شود. ویتامین سی این آسیب ها را به حداقل می رساند و چنانچه به همراه ضد آفتاب استفاده شود پوست شما را به طرز فوق العاده ای از اشعه های مضر و رادیکال های آزاد محافظت می کند.

دلیل دیگر این است که استفاده از ویتامین سی در روتین شبانه ممکن است باعث تداخل با محصولات دیگری چون رتینول شود.

البته این را نیز باید درنظر داشت که هنگام خواب پوست درحال بازسازی است و فرایند ترمیم طبیعی خود را طی می کند و ویتامین سی در این زمان تاثیر قوی تر بر روی پوست شما می گذارد.

در نهایت باتوجه به روتین پوستی و الویت های خود می توانید تصمیم بگیرید که آن را در شب هنگام خواب استفاده کنید یا روز.

آیا باید بعد از سرم ویتامین سی، از ضد آفتاب استفاده کنیم؟

استفاده از این دو محصول در کنار هم یک ترکیب فوق العاده برای حفاظت از پوست در برابر رادیکال های آزاد و اشعه های مضر یو وی است. ضد آفتاب و ویتامین سی هریک به اشکال مختلفی از پوست شما محافظت می کنند و درواقع مکمل یکدیگرند. برخی گمان می کنند استفاده از یکی از آن‌ها کافی است و می توانند جایگزین یکدیگر باشند. اما این تصور کاملا غلط است زیرا کارکرد هریک از آن‌ها متفاوت است و هریک پوست را به نوعی متفاوت محافظت می کند.

مطالعات نشان می دهد که هیچ ضد آفتابی نمی تواند به طور ۱۰۰٪ از پوست شما محافظت کند و در بهترین حالت می توانند تنها ۵۵٪ رادیکال های آزاد ناشی از اشعه خورشید را خنثی کنند. اما با آزمایشی که در شرایط آزمایشی صورت گرفت، استفاده از ویتامین سی قبل از ضد آفتاب حفاظت در برابر رادیکال های آزاد و آفتاب سوختگی را تا ۶۰٪ افزایش داد.

استفاده همزمان این دو فواید آن‌ها را چند برابر می کند و یک سپر حفاظتی قوی برای پوست شما ایجاد می کند.

نکته دیگر اینکه اگر چه محصولاتی وجود دارند که حاوی ویتامین سی و ضدآفتاب در یک محصول هستند. اگرچه استفاده از این محصولات آسان تر و اقتصادی تر است اما بهتر است این دو محصول را به طور اختصاصی تهیه کنید. زیرا سرم های ویتامین سی دارای غلطت بالاتر و فرمولاسیون تخصصی تری نسبت به ضد آفتاب ها یا مرطوب کننده های حاوی ویتامین سی هستند.

برای دریافت مشاوره و انتخاب محصول مناسب با مشاورین پوست مایا در ارتباط باشید.

آخرین محصولات

آخرین مقالات پوست و مو

آخرین محصولات

750,000 تومان