آیا پرایمر بر کاهش منافذ باز تأثیر دارد؟

آیا پرایمر بر کاهش منافذ باز تأثیر دارد؟

وجود منافذ باز پوست اگرچه امری طبیعی است و در پوست همه افراد وجود دارد اما متأسفانه ظاهر پوست را تحت تأثیر قرار داده و بسیاری از افراد علی الخصوص زنان ترجیح می دهند آن‌ها را بپوشانند تا پوست صاف و یکدست تری داشته باشند. خصوصا هنگامی که این منافذ با چربی و آلودگی ها مسدود می‌شوند، ظاهری بسیار نامطلوب بر پوست صورت ایجاد می‌کنند و باعث می شوند آرایش جلوه زیبای خود را ازدست بدهد.

یکی از موثرترین راه هایی که می توانید منافذ باز پوست را بپوشانید، استفاده از پرایمر است. پرایمر یک گزینه عالی برای پوشاندن منافذ باز، خطوط ریز و ناهمواری های پوست است که به عنوان زیرساز آرایش استفاده می شود. پرایمر انواع بسیار مختلفی دارد و هریک از آن‌ها برای نوع خاصی از پوست و کارکرد متفاوتی تولید می‌شوند. برای انتخاب بهترین پرایمر متناسب با پوست و نیاز خود تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

بهتر است بدانید که استفاده از پرایمر راهی برای درمان منافذ باز پوست محسوب نمی‌شود، پرایمر یک راه موقت برای کاهش منافذ باز شما در هنگام آرایش است.

پرایمر چیست؟

پرایمر شارلوت تیلبری

پرایمر یک زیرساز آرایشی به حساب می آید و با پوشاندن منافذ، حفره ها و خطوط ریز صورت، پوستی صاف و یکدست که کاملا آماده ارایش است برای شما ایجاد می‌کند. فونداسیونی که با پرایمر ایجاد می کنید پوست صورتتان را مانند یک بوم نقاشی آماده ی آرایشی بی نقص می‌کند.

یک پرایمر خوب، ماندگاری آرایش شما را نیز افزایش می‌دهد و از پوسته پوسته شدن یا چربی بیش ازحد که باعث ریختن آرایش می‌شود، جلوگیری می‌کند.

پرایمر می تواند ویژگی های خاصی مانند آبرسانی را نیز دارا باشد و با استفاده از این نوع پرایمرها می توانید با یک تیر دو نشان بزنید.

انواع پرایمر

پرایمرها انواع مختلفی دارند. نکته ای که ابتدا باید به آن توجه کنید، انتخاب پرایمر متناسب با نوع پوستتان است. پرایمرها برای همه ی انواع پوست تولید شده اند و شما باید با توجه به اینکه پوستی خشک، چرب و یا مختلط دارید پرایمر مخصوص آن را تهیه کنید.

چنانچه پوست خشکی دارید بهتر است از پرایمر های آبرسان استفاده کنید تا کمبود رطوبت پوستتان را جبران کند.

افرادی که دارای پوست چرب هستند، باید دقت کنند که از پرایمرهایی که از تولید سبوم بیش ازحد جلوگیری می‌کند و خاصیت مات کنندگی دارد استفاده کنند.

افرادی که دارای پوست حساس و مستعد آکنه هستند باید از پرایمرهای غیرکومدون زا و حاوی مواد سبک و برپایه ی آب استفاده کنند.

در مرحله ی بعدی باید نیاز خاص پوست خود را بشناسید و پرایمری که متناسب آن نیاز است را تهیه کنید.

پرایمر تصحیح کننده رنگ

پرایمر های اصلاح کننده ی رنگ، لکه های صورت را کاملا پوشش داده و رنگ پوست را کاملا یکدست می‌کنند. رنگ سبز آن برای پوست های قرمز و تحریک شده مناسب است، رنگ صورتی برای سیاهی دور چشم و لکه های سیاه هلالی روی گونه ها معجزه می‌کند و رنگ بنفش آن برای لکه های زرد مناسب تر است.

پرایمر ضد پیری

این پرایمرها دارای عناصر ترمیم کننده هستند که به ترمیم بافت پوست کمک می‌کنند. این پرایمرها به مرور در کاهش خطوط ریز موثرند. این پرایمرها همچنین دارای درصدی از اس پی اف نیز هستند که پوست را مقابل اشعه های مضر محافظت می‌کنند تا دچار پیری زودرس نشود.

پرایمرهای روشن کننده

این پرایمرها حاوی مواد درخشان کننده اند که به پوست شما درخشندگی و برجستگی می‌دهند خصوصا اگر در نقاط  برجسته ی صورت مثل گونه ها، پیشانی و چانه بمالید. می توانید برای بیشتر شدن جلوه آن، آن را در این نقاط  دولایه استفاده کنید.

پرایمرهای مات کننده

اگر پوست چربی دارید و از براق به نظر رسیدن ان رنج می برید، این پرایمر بهترین راه حل برای این مشکل است. این نوع پرایمر بدون چربی و بسیار سبک است و به پوست صورت شما جلوه ای مات و بدون چربی می بخشد.

پرایمرهای آبرسان

اگر با مشکلات پوست خشک دست و پنجه نرم می کنید و از پوسته پوسته شدن و ترک ترک شدن آن رنج می برید، این نوع پرایمر شما را از این مشکلات رها می‌کند. پرایمر آبرسان با آبرسانی عمیق، رطوبت پوست شما را در تمام طول مدتی که آرایش دارید حفظ می‌کند و اجازه نمی‌دهد پوست شما زیر کرم پودر و لوازم ارایشی پوسته پوسته شود و بریزد.

یک پرایمر خوب و مناسب تعیین می کند که آرایش شما به خوبی روی پوستتان بنشیند و یا اینکه ظاهر نامطلوبی داشته باشد و به راحتی بریزد.

تاثیر پرایمر بر کاهش منافذ باز

پس در خرید پرایمر بهترین فرمول را انتخاب کنید و توجه داشته باشید که از کیفیت بالایی برخوردار باشد تا به پوست شما آسیب نزند. همانقدر که یک پرایمر خوب و مناسب می تواند مفید باشد، یک پرایمر بی کیفیت و نامناسب می تواند آسیب های زیادی را برای پوست شما ایجاد کند.

بهترین فرمولاسیون برای یک پرایمر، فرمولی است که حاوی مواد تشکیل دهنده سبک و غیرکومدون زا بوده و ظاهر غیرطبیعی به پوست ندهد.

نکته ی دیگر اینکه سعی کنید پرایمر خود را با لوازم ارایشی که استفاده می کنید مطابقت دهید. به این معنا که پرایمر و لوازم آرایشی را با همان مواد پایه انتخاب کنید. با این کار پرایمر و لوازم آرایشی به راحتی با یکدیگر ترکیب شده و جدا از هم به نظر نمی رسند.

بهترین روش برای استفاده از پرایمر این است که ابتدا پوست خود را بشویید و کاملا پاکسازی کنید تا ذرات آلودگی، چربی و سلول های مرده از بین بروند سپس پرایمر را به صورت ضربه ای با نوک انگشتان تمیز به پوست خود بزنید. اگر پرایمر را روی پوست خود بکشید، پوشش دهی آن کمتر شده و یکدست در همه جای پوست پخش نمی‌شود.

بهتر است پرایمر را زیر لوازم آرایش خود و به عنوان زیرساز آرایش استفاده کنید.

جهت مشاوره برای انتخاب نوع پرایمر مخصوص پوست خود و یا دریافت رایگان روتین پوستی با مشاوران فروشگاه مایا تماس بگیرید.

آخرین محصولات

آخرین مقالات پوست و مو

آخرین محصولات

2,500,000 تومان